Bu bilimsel eğitim etkinliğinin temel amacı, Iğdır’ın çokkültürlü yapısı içerisinde yer alan etnik ve mezhepsel grupların (örneğin Caferîler, Sünnîler, Kürt göçer topluluklar, Azeri Türkleri) dinî yaşantılarını, ritüellerini ve mekânsal aidiyetlerini etnografik araştırma yöntemleriyle incelemeye yönelik uygulamalı bir eğitim sunmaktır.

TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında yürütülen bu proje, katılımcıların hem saha araştırması becerilerini geliştirmelerini, hem de farklı toplumsal grupların dinî kimliklerinin sosyal mekâna nasıl yansıdığını analiz ve haritalandırma yoluyla öğrenmelerini hedeflemektedir.



Bu çerçevede düzenlenecek eğitimlerde katılımcılar; katılımcı gözlem, nitel veri toplama, mülakat teknikleri ve yerel bağlamda veri analizi gibi yöntemleri doğrudan sahada deneyimleme fırsatı bulacaklardır. Böylece, sosyal bilimlerde uygulamalı araştırma süreçlerine aktif katılım sağlayarak bilimsel bilgi üretiminde deneyim kazanacaklardır.